Ramazan da Her Gün Yasin-i Şerif..


Ramazan Ayının ilk günü, dilimde şükür, burnumda rahmet kokusu içimde huzur...

Ramazanda ibadet etmenin hazzı başka..Mesela ben
her Ramazan Hatm-i Şerifin yanı sıra her gün bir tane Yasin okuyorum..
Severek yaptığım bu uygulamayı 2 yıl önce  Havva ÖZKAN a ait Münacat adlı kitapta  görmüştüm..

Bu yıl üçüncü senem..Sizlerle paylaşmak istedim...Belki okuyupta faydalanan olur...
Tekrar Hayır dolu Ramazanlar diliyorum..



 Dinimizde ibadetlerin yapılmasında niyetlerin çok

büyük yeri vardır. En büyük ibâdetlerden biri de Kur’an-ı Kerim okuma ibadetidir.

Bunun için bir müslüman, ibadetlerin sevablarının kat kat olduğu Ramazan ayında, her gün ayrı ayrı niyyetlerle okur. Bu niyyetlerle okunan Yâsin-i şerif,

okuyan kimsenin feyzinin artmasına vesile olacağı gibi her derde deva olacağı da ümid edilir.



1. Gün, Allah rızasına ermek niyetiyle okunur.

2. Gün, Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (a.s)için okunur.

3. Gün, Hz.Adem’in (a.s) ruhu için okunur.

4. Gün, Hz.Havva validemizin ruhu için,

5. Gün, Hz.Ebu Bekrin (r.a) ruhu için,

6. Gün, Hz.Ömer’in (r.a) ruhu için,

7. Gün, Hz.Osman ruhu için,

8. Gün, Hz.Ali(r.a) ruhu için,

9. Gün, Hz.Fatıma(r.a) Validemiz ruhu için,

10. Gün, Hz.Ayşe(r.a) validemiz ruhu için,

11. Gün, Hz.Hasan(r.a) Efendimizin ruhu için,

12. Gün, Hz.Hüseyin (r.a) Efendimiz ruhu için,

13. Gün, Hz.Zeynel Abidinin ruhu için,

14. Gün, Ashab-ı Kiramın ruhu için,

15. Gün, K.Kerim’in nuruna müstağrak olmak niyetiyle.

16. Gün, Ruhunu kolayca teslim edebilmeye vesile için okunur.

17. Gün, Kabir sualinin kolay geçmesine vesile için,

18. Gün, Münker ve Nekir’in sualleri kolay olsun diye,

19. Gün, Kur’ an, kabrini aydınlatmasına vesile olması için,

20. Gün, Kur’ an kabrinde yoldaş olması niyyetiyle,

21. Gün, Mizanında hayrının ağır gelmesine vesile olması için,

22. Gün, Sırat’ı kolay geçmeye vesile olması için,

23. Gün, Arş-ı A’lânın gölgesinde gölgelenmeye vesile için,

24. Gün, Armağan(hediye) niyetiyle okunur.

25. Gün, Yüce Peygamberimize (s.a.v)komşu olmak niyetiyle,

26. Gün, Azrail’in (Âleyhisselâm) hoş gelmesine vesile için,

27. Gün, Büyük , küçük tüm günahlarının affı için,

28. Gün, Yüce Rabbimizin cemalini görmeye vesile olması niyetiyle ,

29. Gün, Tüm müslümanların selâmeti niyetiyle okunur.

30. Gün, Cenab-ı Hakk’a emânet etmek niyetiyle okunur.



Yani otuzuncu gün de Yâsin-i şerif okunduktan sonra;



“Ya Rabbi! Okuduğum Yâsin-i şeriflerin sevabını senin yüce katına emânet ediyorum, Senden başka ma’budun bilhak (ibadete layık hiçbir ilâh) yoktur.

Sen Kemâliyle bilen kemâliyle işitensin.”






5 yorum:

  1. Esselamü Aleyküm..

    Hayırlı ramazanlar kardeşim, Rabbim yapılan ibadet/dua/hayırları kabul eylesin.

    Verdiğin bilgilere çok teşekkürler,

    Hayırlı ramazanlar, dua ile.. :)

    YanıtlaSil
  2. canım ALLAH razı olsun paylşımın için aynı kitap bendede var havva öskanın çokk güzel bir kitam her sayfasında ayrı bir mana var.

    ALLAH kabul etsin okuduğun yasinlerini tutduğun oruçlarını kısaca tüm ibadetlerini.
    hayırlı ramazanlar sevgiyle sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  3. Rabbim kabul etsin hergün okumaya çalışyorum ama bu niyetler çok güzel...
    yarından itibaren o şekilde okurum inşallah...
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. ayrıca,hayırlı ramazanlar canım :)

    YanıtlaSil
  5. đerkenαя...Ve aleyküm selam..Hepimize hayır dolu ramazanlar olsun inş..Her zaman duakarız..Selametle..

    yurdagül...Allah hepimizden razı olsun inş..Kitabı ilk elime aldığım günden beri her gün mutlaka okuyorum..Her bir satırını ezberledim diyebilirim..Herkesin böyle bir Münacat kitbına sahip olmalı diye düşünüyorum..Rabbim hepimizin oruçlarını ve ibadetlerini kabul etsin inş..

    ANNEM DİKTİ BEN GİYDİM...Bu günlerin hürmetine kabul eder inş..Bildiğin gibi ameller niyetlere göredir..Niyetlerimizin halis olması dileğiyle..
    Sana da hayırlı ramazanlar diliyorum canım..

    YanıtlaSil